راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸ ب.ظ

۰

لذت سفر به شیراز با قطار

دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸ ب.ظ

چند ساعت یک جا نشستن حوصله ی شما را سر می برد. استفاده از فیلم و موسیقی و بازی های موبایل می تواند تا حدودی برای سرگرمی مناسب باشند. به همراه داشتن کتاب نیز می تواند مناسب باشد. در ادامه در وبلاگ بلیط قطار مورد لذت سفر به شیراز با قطار بیشتر می گوییم.

جاییکه معمولا سفر با قطار طولانی تر از سفر با هواپیما و یا اتوبوس است، بهتر است تمام وسایل الکترونیکی خود مثل تلفن همراه، تبلت و یا حتی لپ تاپ را کامل شارژ کنید تا در حین سفر و بخصوص وقتی به مقصد رسیدید دچار مشکل نشوید. این روز ها بازار پاوربانک ها خیلی داغ است. بهتر است یک پاوربانک خوب خریداری کنید و همراه داشته باشید. البته فراموش نکنید که پاوربانک خالی هم به هیچ دردی نمی خورد و باید قبل از سفر کامل آن را شارژ کنید.

آشنایی با نحوه ی سفر با قطار

اسنک فراموش نشود

حتما می گویید قطارها که رستوران و بوفه دارند و نیازی به اسنک نیست. درست است اما با خود چیزی همراه داشته باشید که اگر در طول سفر اینقدری گرسنه نبودید که به یک غذای کامل نیاز داشته باشید، بتوانید با خوردن اسنک خانگی خود، هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشید و هم غذایی سالم و مطمئن نوش جان کرده باشید. معمولا بوفه ها در قطارها کمی گرانتر از بقیه فروشگاه ها هستند و این نکته برای یک فرد اقتصادی مثل من توجیه ندارد. اما اگر یک بلیط قطار شیراز قم داشته باشم حتما سری به بوفه قطار می زنم و دلی از نیمروی خوشمزه توی راهی در می آورم.

کتاب یا فیلم هم همراه داشته باشید

سفر با قطار گاهی می تواند خیلی طولانی باشد و ممکن است شما در واگن خود به شدت کسل شوید و حوصله تان سر برود. هرچند قطار پر از آدمهای مختلفی است که می توانید ساعت ها با آنها مکالمات هیجان انگیزی داشته باشید، اما اگر مثل من درون گرا و یا خجالتی هستید حتما خسته خواهید شد. با خود کتابی که مدت ها قصد داشتید مطالعه کنید را بردارید. قطار بهترین مکان برای مطالعه آن کتاب خواهد بود. یا اگر اهل سینما هستید، فیلمی که مدت ها قصد داشتید تماشا کنید اما فرصتش را نداشتید با خود بیاورید وبا لپ تاپ یا تبلت به تماشای آن بنشینید. البته فراموش نکنید که هندزفری و یا هدفون هم همراه داشته باشید. هیچکس دوست ندارد صدای موسیقی متن فیلم مورد علاقه شما، موسیقی متن سفر او را هم تشکیل دهد.

آشنایی با نحوه ی سفر با قطار

 

و در نهایت آخرین توصیه ما به شما این است که از کوپه خود خارج شوید و در سالن ها قدم بزنید و طبیعت بکر بیرون قطار را تماشا کنید. این کار همیشه یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر با قطار بوده است.

 

۹۷/۱۲/۱۳
امیر علیپور