راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۳۷ ب.ظ

۰

بزرگ ترین و طولانی ترین خطوط متروی جهان

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۳۷ ب.ظ

برای این که انسان ها بتوانند راحت تر از نقطه ای به نقطه ی دیگر شهر بدون ترافیک و مشکلات جابجا شوند محققان و مهندسان مترو را طراحی کردند. در سال ۱۸۶۳ اولین قطار شهری دنیا به نام Metropolitan Railway فعالیت خودش را آغاز کرد. 

مزیت های سفر با مترو

آلودگی هوا را کاهش می دهد.

مسافران را با سرعت بیشتری منتقل می کند.

هزینه های رفت و آمد کاهش پیدا می کند.

ترافیک کمتر می شود و...

در ادامه شما را با معرفی چند خطوط متروی دنیا اشنا می کنم.

1. متروی شانگهای، چین؛ ۵۸۷ کیلومتر (Shanghai Metro)

در سال ۱۹۹۳ خطوط مترو در شهر شانگهای چین به طول 587 کیلومتر ایجاد شده است و لقب بزرگترین خطوط متروی جهان را به خودش اختصاص داده است. مترو شانگهای با 14 لاین در 13 منطقه ی شهری و حومه فعالیت می کند. دومین متروی بزرگ جهان با داشتن 364 ایستگاه می باشد. این این مترو قادر است روزانه حدود 10 میلیون مسافر را منتقل کند. با برنامه ریزی هایی که انجام شده می خواهند، برای اتصال به دو خط متروی دیگر در استان جیانگسو چین 4 لاین جدید اضافه کنند. 

2. متروی پکن، چین؛ ۵۵۵ کیلومتر (Beijing Subway)

در سال ۱۹۶۹ در شهر پکن چین این خطوط به طول 555 کیلومتر ساخته شده است. با مسافتی که ایجاد شده بیشتر مناطق پکن را در بر می گیرد. ۱۸ لاین و ۳۳۴ ایستگاه در متروی پکن وجود دارد. 9 میلیون و 278 هزار نفر در روز از این مترو جابجا می شوند. با این حجم جابجایی که این مترو در سال انجام می دهد امروزه جوابگو نبوده و ارگان های مسئول در حال برنامه ریزی برای افزایش خطوط مترو تا 1050 کیلومتر می باشند. 

3. متروی لندن، بریتانیا؛ ۴۰۰ کیلومتر (London Underground)

این مترو در شهر لندن انگلستان به طول 400 کیلومتر ایجاد شده است. the Tube نامی است که از آن برای این مترو یاد می کنند. در حال حاضر این مترو با ۱۱ لاین و ۲۷۰ ایستگاه درشهرهای اسکس، هرتفوردشایر، باکینگهام ‌شایر و لندن فعالیت دارد. این مترو روزانه 4 میلیون مسافر را می تواند جابجا کند. برنامه هایی که برای ایجاد لاین های جدید این مترو در نظر گرفتن یکی گسترش خطوط مترو تا منطقه‌ ی باترسیِ لندن و اتصالش به ایستگاه متروی کروکسلی و دیگری ساخت لاینی به نام کراس ‌ریل (Crossrail) می باشد. 

4. متروی نیویورک، امریکا؛ ۳۸۰ کیلومتر (New York City Subway)

این خطوط مترو در شهر نیویورک آمریکا به طول 380 کیلومتر ساخته شده است. خط متروی نیویورک دارای ۳۴ لاین و ۴۶۹ ایستگاه می باشد و از شهرهای نیویورک و بخش‌ های مختلف آن از جمله بروکلین، کوئینز، منهتن و برانکس عبور می کند. حدود 5.6 میلیون نفر مسافر از این مترو روزانه استفاده می کنند. این مترو جزء شلوغ ترین خطوط متروی دنیای غرب به دلیل این که  ۷ روز هفته را ۲۴ ساعته مشغول به خدمات ‌رسانی ‌است می باشد. از برنامه هایی که برای این مترو در نظر گرفته اند می توان به سیستم پرداخت بلیط بدون تماس تا سال 2019 و افزایش ۳۰۰ واگن بیشتر به ناوگان ترابری‌ اشاره کرد. 

5. متروی مسکو، روسیه؛ ۳۴۰ کیلومتر (Moscow Metro)

در شهر مسکو و به طول 340 کیلومتر ایجاد شده است. این مترو دارای 12 لاین و 200 ایستگاه بوده و از مسکو و شهرها و حومه های اطراف آن عبور می کند و قادر است روزانه حدود 9.7 میلیون نفر را جابجا کند. این مترو به دلیل عمق 74 متری درایستگاه «پارک پوبدی» که دارد به عنوان متروی زیرزمینی محسوب می شود. از برنامه های توسعه ای این مترو می توان به گسترش ۱۵۰ کیلومتری خطوطش اشاره نمود. 

6. متروی سئول، کره جنوبی؛ ۳۳۰ کیلومتر (Seoul Subway)

330 کیلومتر طول داشته و در شهر سئول قرار دارد. این مترو از سئول، اینچئون، گینوگی ‌دو، چونگچئونگنام ‌دو و گانگوون عبور کرده و دارای ۱۸ لاین و ۲۹۱ ایستگاه می باشد. روزانه این مترو می تواند 840 هزار نفر را جابجا کند. نصب نمایشگر بر روی درب واگن‌ ها و در سکوها و نیز لاین‌ها و واگن‌ های اضافه از جمله برنامه های توسعه ای برای این مترو می باشد. 

7. متروی مادرید، اسپانیا؛ ۳۰۰ کیلومتر (Madrid Metro)

از سال 1919 این مترو به طول 300 کیلومتر و در شهر مادرید فعالیت می کند. ۱۳ لاین و ۳۰۱ ایستگاه در این مترو قرار دارد و توانایی جابجایی مسافر در روز آن به 1.74 میلیون نفر می رسد. گسترش لاین ‌ها و بهبود وضعیت کلی آن از برنامه ی توسعه ای برای این مترو می باشد. 

8. متروی گوانگ ژو، چین؛ ۲۴۰ کیلومتر (Guangzhou Metro)

در شهر گوانگ ‌ژو و به طول 240 کیلومتر این خطوط مترو راه اندازی شد. این مترو دارای 9 لاین و 167 ایستگاه می باشد و از شهر گوانگ ‌ژو و مناطق مجاورش در استان گوانگ ‌دونگ عبور می کند. توانایی جابجایی روزانه ی 602 میلیون نفر را داراست. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۵
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی