راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۱۰ ب.ظ

۰

معرفی چند ایستگاه مترو مهم در جهان

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۱۰ ب.ظ

نمی دانم شما تابحال با قطار از تهران به مازندران سفر کرده اید یا خیر. اگر این تجربه را دارید که خب تمام این متن را یکبار حس کرده اید و خوب می دانید که چه می خواهم بگویم. اما اگر اینکار را نکرده اید، پیشنهاد می کنم همین حالا یک بلیط قطار اینترنتی به مقصد ساری بخرید و چمدانتان را ببندید. 

سفر با قطار از تهران به مازندران بسیار جذاب است. اصلا مهم نیست که شما قصد دارید به مازندران بروید یا نه. اینجا واقعا می توان از آن جمله کلیشه ای استفاده کرد که مسیر مهم است نه مقصد. من تجربه شخصی خود را در این مقاله برای شما می نویسم تا بدانید از چه صحبت می کنم. با معرفی چند ایستگاه مترو مهم در جهان با ما همراه باشید.

ایستگاه تی - سنترالن (T-Centralen)، استکهلم، سوئد

طولانی ‌ترین نمایشگاه هنری جهان از شهرت این ایستگاه می باشد. چرا که 90 ایستگاه آن از 100 ایستگاه با مجسمه‌ هایی زیبا، کاشی‌ کاری ‌ها، نقاشی‌ ها، حکاکی ‌ها و نقوش برجسته از ۱۵۰ هنرمند در طراحی آن به کار برده اند. هنرمندی به نام پراولوف اولوت در سال ۱۹۷۵ این ایستگاه را بازسازی کرد. 

ایستگاه استادیون (Stadion)، استکهلم، سوئد

دو هنرمند به نام ‌های انوهالک (Enno Hallek) و آکه پالارپ (Ake Pallarp) در سال ۱۹۷۳ زیبا سازی این ایستگاه را برعهده داشتند. 

ایستگاه کونگستراگاردن (Kungsträdgården)، استکهلم، سوئد

هنرمند سوئدی اولریک ساموئلسون (Ulrik Samuelson) در سال ۱۹۷۷ مجسمه ی سنگی این ایستگاه را قرار داد. 

ایستگاه کی‌یفزکایا، مسکو، روسیه

ستون ‌های مربعی با مرمرهای سفید اورال، کاشی ‌کاری استادانه و سقف گچ‌ بری شده که با نقاشی‌ های هنرمندان الهام گرفته از زندگی در اکراین تزیین شده است از مشخصه های زیبایی این ایستگاه می باشد. در جهت یادبودی به مناسبت سیصدمین سالگرد وحدت روسیه و اکراین سنگ بزرگی در انتهای سکو قرار داده شده است. در سال ‌های نخست دهه ی ۱۹۵۰ زیبا سازی این ایستگاه با هزینه ی گزافی به سبک باروک - سبک رایج در روسیه انجام شده است. 

ایستگاه مایاکفزکایا (Mayakovskaya)، مسکو، روسیه

در فضای داخلی این ایستگاه ترکیبی از سبک دکو و تم روسی استفاده شده است و این ایستگاه در سال 1938 راه اندازی شده است. 

ایستگاه پلوشاد رولیوسی، مسکو، روسیه

در طراحی این ایستگاه از مجسمه‌ های برنزی کارگران مرد و زنی استفاده شده که در حال ساخت آرمانشهر می باشند. 

ایستگاه مترو مسکو، روسیه

این ایستگاه با استفاده از سنگ مرمر دیواره های آن ساخته شده و سقف آن بلند و آویزه های پرنوری دارد. 

ایستگاه‌ های مترو واشنگتن دی‌سی، آمریکا

یکی از نمونه ‌های برجسته ی معماری بروتالیستی در سطح جهان که در سال ۱۹۷۶ آغاز به کار کرده است این ایستگاه می باشد. سبک نئوکلاسیک در سقف چوبی این ایستگاه استفاده شده که نظر بسیاری را به خود جلب می کند.  

ایستگاه مترو اینگو مائور (Ingo Mauer) در مونیخ

استفاده از نورپردازی نئون باعث شده یکی از هیجان انگیزترین فضا های زیر زمینی را شکل دهد. 

ایستگاه باکنیمروته آلمان

طراحی این ایستگاه به گونه ای است که گویا مترویی در حال بیرون آمدن از زمین می باشد با این طراحی این ایستگاه را به یکی از زیبا ترین ایستگاه های متروی اروپا تبدیل کرده است. 

ایستگاه آترزات متیرز فرانسه

این ایستگاه شبیه پایگاه های فضایی طراحی شده  و بینندگانش با دیدن این فضای ایستگاه به دنیای تخیل و رویا می روند. همچنین در این ایستگاه موزه ی هنر و مشاغل پاریس قرار دارد. 

ایستگاه میدان ویلسون  لهستان

دکوراسیونی که دراین ایستگاه طراحی شده در نوع خود بی نظیر است. طراحی دایره ای شکل در این ایستگاه باعث شده مسافران با دیدن آن هیجان زده باشند. 

ایستگاه وستفرد هوف مونیخ آلمان

استفاده از لامپ های بزرگ تقریبا چهار متری (۳.۸۰ متر) که رنگ این لامپ ها به زرد، قرمز و آبی تغییر می کنند باعث شده چهره ی خاصی به این ایستگاه بدهد.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۵
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی