راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۴۴ ب.ظ

۰

سفر با قطار چه مزایایی دارد؟

چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۴۴ ب.ظ

سفر با قطار مزایای ویژه‌ای دارد، نسبت به اتومبیل شخصی امن‌تر و نسبت به هواپیما به صرفه‌تر است. علاوه براین ویژگی‌های دیگری نیز دارد که آن را برای ماجراجویان، خانواده‌ها، دانشجویان و بسیاری از گروه‌های دیگر به یک وسیله محبوب برای سفر تبدیل کرده است. اگر در انتخاب قطار به عنوان وسیله سفر خود هنوز شک دارید، این مقاله مِستر بلیط را بخوانید تا مزایای سفر با قطار با بهتر بدانید. با راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

سفر با قطار

امنیت بیشتر

شرکت لارن ساواج، در یک پژوهش بین سال‌های 2000 تا 2009 آمار تلفات وسایل نقلیه را مورد بررسی قرار داد و طبق نتایجی که منتشر کرد، هواپیما و قطار ایمن‌ترین وسیله‌های حمل‌ونقل دنیا معرفی شدند. هر چند باید در نظر داشت که این نتایج بین‌المللی هستند و با توجه به شرایط ناوگان حمل و نقل هوایی در ایران و حوادث گوناگون اخیر، می‌توان گفت در کشور ما قطار، قطعا امن‌ترین وسیله سفر است.

همچنین، بر خلاف هواپیما شرایط جوی تاثیری بر برنامه قطارها ندارد، باعث کنسلی آن‌ها نمی‌شود و هیچ خطری هم مسافران را تهدید نمی‌کند که یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با قطار است.

راحتی بیشتر

صندلی‌های هواپیما ممکن است کمی تنگ باشند، در اتومبیل شخصی هم جای شما بستگی به تعداد افراد و چمدان‌ها دارد، اتوبوس هم علاوه بر اینکه در مسیرهای طولانی آزاردهنده است، بخاطر وضعیت جاده‌ها، پر از تکان‌های شدید است. بنابراین شاید بتوان گفت قطار تنها وسیله‌ای است که فضای کافی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بنشینید، دراز بکشید، لپ‌تاپ خود را به برق بزنید و فیلم ببینید و راحتی بیشتری را در مسیر سفر تجربه کنید.

مناسب برای کودکان

نشستن طولانی مدت برای اغلب کودکان دشوار است. از مزایای سفر با قطار این است که فضای آن به کودکان و خردسالان اجازه می‌دهد تا به راحتی از جای خود بلند شوند، در واگن راه بروند و حتی بازی کنند تا حوصله‌شان سر نرود. تماشای مناظر اطراف نیز برای آن‌ها لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. ‌

قطار مناسب کودکان

 مقرون به صرفه

سفر با قطار بهترین جایگزین برای هواپیماست، بلیط قطار نسبت به هواپیما از لحاظ قیمت به صرفه است، به‌ویژه اگر مسافت کوتاه یا قطار سریع‌السیر در آن مسیر موجود باشد. قیمت بلیط قطار مناسب و در شرایط مختلف، نسبتا باثبات است.

آزادی بیشتر در حمل بار

تقریبا تمام خطوط هوایی، برای حمل بار محدودیت دارند و به ازای بار بیشتر از مسافر هزینه دریافت می‌کنند. اما قطار این محدودیت را ندارد و می‌توانید بدون نگرانی هر مقدار که بخواهید چمدان بردارید. بنابراین، برای مسافرت‌های طولانی مدت که به وسایل بیشتری نیاز دارید، به خرید بلیط قطار فکر کنید.

دردسر کمتر

تصور کنید قرار است به سفر بروید، اما لازم نیست دوساعت زودتر در فرودگاه باشید، در یک صف طولانی بایستید تا از گیت بازرسی رد شوید، بطری‌های خود را تحویل بدهید؛ به دنیای سفر با قطار خوش آمدید! کافی است تنها سی دقیقه پیش از حرکت حاضر باشید و به راحتی وارد واگن خود شوید.

از دیگر مزایای سفر با قطار این است که در طول مسیر نیز در ترافیک نمی‌مانید، استرس رانندگی همراه با خواب‌آلودگی را ندارید و می‌توانید سفری آرام، امن و لذت‌بخش را تجربه کنید.

دوستدار محیط زیست

انرژی که قطار به ازای هر مسافر مصرف می‌کند نسبت به هواپیما و اتومبیل شخصی بسیار کمتر است، بنابراین قطار یکی از بهترین وسایل حمل و نقل سفر به شمار می‌رود که دوستدار طبیعت است. کربنی که از حرکت قطار وارد هوا می‌‌شود در مقایسه با هواپیما ضرر کمتری برای محیط زیست دارد چرا که بطور مستقیم وارد اتمسفر نمی‌شود. یکی از دلایلی که قیمت بلیط قطار ثبات بیشتری داشته و در برابر گران شدن سوخت حساسیت کمتری دارد، همین بهره‌وری انرژی آن است. ‌

تجربه‌ا‌ی بیش از یک جابه‌جایی ساده

مزایای سفر با قطار
آرامش در قطار

بر خلاف هواپیما که در یک چشم‌به‌هم زدن شما را از یک نقطه به نقطه‌ی دیگری منتقل می‌کند، سفر با قطار می‌تواند خاطرات و تجربه‌های زیادی برای شما رقم بزند، از هم‌نشینی با افراد تا تماشای چشم‌اندازهای اطراف، مطالعه کتاب یا حتی بازی. هر چند این موضوع به عواملی مانند هدف شما از سفر، زمان و  مقصد شما بستگی دارد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۴
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی