راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۴۶ ب.ظ

۰

راهنمایی هایی برای سفر با قطار

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۴۶ ب.ظ

از سال‌های دور تا به امروز، در بین اهالی سفر و سفرنامه‌نویسان، مسیر سفر، از بخش‌های جذاب و مهم مسافرت‌هایشان بوده است. اگر در سفرهایتان تنها به رسیدن به مقصد فکر نمی‌کنید و مسیر و طول آن نیز برای شما لذت‌بخش است، پیشنهاد می‌کنیم سفر با قطار را در برنامه‌‌ریزی‌های خود قرار دهید. سفر با قطار می‌تواند راحت، لذت بخش و مقرون به صرفه باشد. اگر خرید بلیط قطار تهران تبریز دارید، در ادامه با خواندن و رعایت برخی نکات احتیاطی ساده اما مهم از راهنمای سفر با قطار ، می‌توانید خطراتی همچون آسیب دیدن، راهنمای سفر با قطار بیماری و سرقت را در این نوع سفر به حداقل برسانید و لحظاتی لذت‌بخش و فراموش نشدنی از این نوع سفر را برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید. با راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار همراه باشید.

قبل از سفر

اگر تنها سفر می‌کنید، برای راحتی در جابجایی و حمل وسایل سعی کنید بار سفرتان را سبک ببندید؛ زیرا بسته به مقصدتان ممکن است در ایستگاه قطار باربر در دسترس نباشد. اما اگر امکان حمل وسایل بیشتر را دارید، چمدان‌تان را تا جایی که دوست دارید پر کنید؛ زیرا محدودیت کمتر میزان بار در سفر با قطار نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی، از مزایای سفر با قطار خرید بلیط قطار شیراز قم است.

راهنمای سفر با قطار 

اگر تغییر قطار در برنامه سفرتان هست، تا حد امکان این جابجایی را در شب انجام ندهید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه سفری ایمن داشته باشید و از مسیر برنامه ریزی که پیش از سفر انجام می‌دهید دور نشوید، در مورد ایستگاه‌ قطار مورد نظر خود تحقیق کنید. نظرات سایر مسافران در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. برای مثال مواردی مانند میزان تاخیر قطار یا امنیت ایستگاه و نکاتی از این قبیل.

برای چمدان‌هایتان قفل بخرید. به ویژه اگر سفر طولانی با قطار دارید، برای داشتن امنیت بیشتر وسایل‌تان، می‌توانید با استفاده از  تسمه‌ یا طناب‌های کوهنوری و همچنین قلاب کارابین کوهنوردی چمدان‌تان را به قفسه‌های محل بار بالای سرتان ببندید. همچنین برای حفظ و نگهداری پول نقد،کارت‌های اعتباری و بلیط خود، استفاده از کیف دستی کمری را پیشنهاد می‌کنیم که به راحتی  دور کمرتان مثل کمربند بسته شده و از شما جدا نمی‌شود. به هیچ وجه پول نقد و بلیط قطار شیراز بندرعباس خود را در داخل کوله پشتی یا کیف پولتان نگذارید.

در ایستگاه قطار

حتی در روز روشن نیز ممکن است شما مورد هدف سارقین قرار بگیرید. یکی از نکات مهم راهنمای سفر با قطار این است که کیف کمری خود را محکم دور کمرتان ببندید یا چشم از چمدانتان بر ندارید. مدارک مورد نیاز سفر و بلیط‌ را به شکل منظمی در کیف دستی خود قرار دهید تا مجبور نباشید برای پیدا کردن آنها کوله و کیف خود را بر هم بریزید. جیب زن‌ها ممکن است از پریشانی و دست پاچگی شما استفاده کرده و در یک لحظه قبل از آنکه متوجه شوید چه اتفاقی افتاده است به شما دستبرد بزنند.

اگر مجبور هستید که زمان طولانی را در ایستگاه قطار بگذرانید جای مناسبی نزدیک به دیگر مسافران را برای نشستن پیدا کنید.

مواظب کالاهای ارزشمند و گرانبهای خود باشید و اصلا کیف دستی یا کیف پول خود را مقابل دیگران باز نکنید.

بر روی سکو

زمانی که سکوی مورد نظر خود را پیدا کردید، به اطلاعیه‌ها توجه کنید. آخرین اطلاعیه‌ها از هر تغییری مانند تغییر سکو، احتمالا قبل از به نمایش درآمدن بر روی تابلوها، ابتدا از بلندگو اعلام خواهند شد.

در هنگام انتظار برای رسیدن قطار به ایستگاه، برای امنیت بیشتر از لبه سکو فاصله بگیرید.

هنگام سوار شدن قطار

هنگام سوار شدن قطار از درست بودن واگن مورد نظرتان مطمئن شوید.

هنگام راه رفتن در واگن‌ها احتیاط کنید. اگر مجبور شدید که از بین واگن‌های قطار عبور کنید بسیار مراقب فاصله بین واگن‌ها باشید؛ زیرا خطر آفرین هستند. خیلی راحت ممکن است تعادل خود را هنگام راه رفتن در قطار در حال حرکت از دست بدهید؛ بنابراین در این زمان میله‌ها را گرفته پشتتان را به دیواره قطار تکیه دهید و آرام قدم بردارید.

چمدان، کالاهای ارزشمند و اسناد مسافرتی

کیف خود را قفل کنید و در صورتی که به محتویات آن نیازی ندارید همچنان در آنها را قفل نگه دارید. اگر تنها سفر می‌کنید هنگام استفاده از سرویس بهداشتی یا رستوران قطار، کیف دستی و کالاهای ارزشمند را با خودتان ببرید و به هیچ وجه وسایلی مانند دوربین، وسایل الکترونیکی و مدارک سفرتان را در کوپه قطار رها نکنید.

در صورت امکان هنگام استراحت و خوابیدن در کوپه خود را قفل کنید.

نگران تعامل و ارتباط برقرار کردن با مسافران دیگری که در کوپه شما هستند نباشید؛ فقط اگر در کوپه همراه چند مسافر دیگر هستید که آنها را نمی‌شناسید، در هنگام خواب و استراحت، کیف کمری خود را که حاوی محتویات مهم و ارزشمندی است، در جای امنی نزدیک خود قرار دهید.

سلامت غذا و آب

راهنمای سفر با قطار 

تا حد امکان از شیر آب قطار استفاده نکرده و آن را غیر قابل شرب فرض کنید. بنابراین جهت اطمینان از سلامت آبی نوشیدنی، آب معدنی همراه داشته باشید. همچنین بعد از شستن دست‌های خود با آب شیر قطار از مایع ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

سعی کنید از افراد غریبه‌ غذا و نوشیدنی قبول نکنید. اگر با خود غذایی برنداشته‌اید، منوی رستوران قطار گزینه مناسبی برای شماست، تا حد امکان سعی کنید از رستوران‌های کوچک ایستگاه‌ها خرید نکنید.

داشتن خوابی راحت در قطار

راهنمای سفر با قطار 

اگر قصد دارید سفری شبانه در قطار را تجربه کنید، داشتن خوابی راحت در حین سفر را نیز در نظر بگیرید. اگر در کوپه‌‌ای همراه مسافران غریبه باشید تنظیم مواردی مثل سر و صدا یا میزان نور دست شما نیست، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با همراه داشتن وسایلی همچون چشم‌بند خواب و گوش گیر اسفنجی تا حد امکان از عوامل محیطی خارج از کنترل بکاهید.با بلیط قطار تهران کرمانشاه نیز می توانید سفر خوبی داشته باشید.

اگر برای محل اقامت هتل را انتخاب کرده‌اید، در نظر داشته باشید که با گذراندن یک شب در قطار می‌توانید در هزینه اقامت خود صرفه‌جویی کرده و از مسیر سفر و دیدن مناظر لذت ببرید.

حالا که راهنمای سفر با قطار را مطالعه کردید و با موارد مهم از این نوع تجربه سفر آشنا شدید، با خیال راحت برای داشتن سفری آرام و لذت‌بخش برنامه ریزی کنید. کسی چه می‌داند شاید در این مسیر رابطه‌ای دوستانه‌ای شکل گرفت و برایتان ماندنی شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۶
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی