راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۴۵ ب.ظ

۰

راجع به قطار تنگه تایری چه می دانید؟

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۴۵ ب.ظ

 در جنوب نیوزلند جزیره ای وجود دارد که دارای زیبایی خاصی می باشد. در قسمت جنوب شرقی این جزیره ایستگاه راه آهم دوندین قرار گرفته است که به تا حدی نزدیک به قطب جنوب می باشد. در ادامه قصد داریم سفر ریلی از این ایستگاه راه آهن داشته باشیم.

این قطار سفر خود را از جنوب دوندین شروع می کند و در تقاطع وینگتوی توقف کوتاهی خواهد داشت. پس از آن وارد مسیری خواهید شد که در سال 1878 برای قطار تنگه تایری ساخته شد.

تاریخچه قطار تنگه تایری

مهاجری که در سال 1848 وارد دوندین می شود به سمت یک مرغ عسل خوار شلیک می کند و پرنده را زخم می کند پس از این پرنده را درمان می کند این مطلب را اعلام می کند که به اولین جایی را که برسد آن مکان را به نام بال مرغ عسل خوار یا Wing-a-tui می نامد.

این قطار از مسیرهای می گذرد که دارای دهکده های زیبا و تونل های سرسبز و پل های زیبا می باشد که در تمام این مسیر می توانید خاطرات بسیار زیادی را برای شما بسازد.

قطار تنگه تایری تنها یک قطار برای سفر ریلی شما نیست بیشتر هنرمندان نیوزلندی برای عکاسی از مناظر مورد نظر خود از این قطار استفاده می کنند.تمام فضای واگن های و پنجره ها به گونه ای طراحی شده اند که هر عکاسی از حرفه ای تا مبتدی بتواند از مناظر مورد نظر خود عکاسی کند.

اطلاعات سفر با قطار تنگه تایری

این قطار از ایستگاه دوندین مسافت 58 کیلومتری را در عرض 4 ساعت به سمت ایستگاه پوکرنگی می پیماید. این قطار در فصل تابستان از ایستگاه دوندین دوبار حرکت دارد و در فصل های سرد سال دوربار حرکت دارد که می توانید با مراجعه به زمان بندی سفرها، زمان سفر خود را به طور دقیق تنظیم نمایید.

قطار تنگه تایری از دهکده ی میدل مارچ در صبح های جمعه و یکشنبه می گذرد که سفر رفت برگشت از این دهکده حدود 6 ساعت خواهد شد.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که اگر با آفتاب میانه خوبی ندارد می توانید در مسیر رفت از ایستگاه دوندین در سمت چپ قطار صندلی خود را رزرو نمایید و در زمان برگشت صندلی های سمت راست ر انتخاب نمایید.

با اینکه سکوهای بیرون از واگن ها قطار فضای بسیار مناسبی را به شما برای عکاسی می دهند، بهتر است از درون واگن ها عکس های مورد نظر خود را دریافت کنید تا دید گسترده تر داشته باشید.

مطلب دیگری که برای عکاسی در واگن قطار وجود دارد این است که می توانید از سکویی که در انتهای قطار مخصوص عکاسی تعبیه شده است نیز استفاده کنید و لحظات فراموش نشدنی را ثبت نمایید.

واگن های قطار تنگه تایری

در این قطار دو گونه واگن تعبیه شده است که نمونه اول واگنی کاملا مدرن با پیشرفت ترین تجهیزات و صندلی های شیک و مجلل و همچنین تنظیم دمای مناسب می باشد. در کنار این واگن دیگری نیز وجود دارد که فضای کلاسیک و نوستالژی را به شما ارائه می دهد که جذابیت و خصوصیات منحصر بفرد خود را دارد.

در دو واگن مدرن و کلاسیک قطار برای رفاه حال مسافران استفاده بهتر از این قطار بوفه های مخصوص مسافران در نظر گرفته شده است که می توانید در صورت نیاز از این بوفه ها غذا یا خوراکی خود را تهیه نمایید.

چگونه با قطار تنگه تایری سفر کنیم؟

اگر می خواهید از بنای تاریخی این ایستگاه عکاسی کنید باید به گونه ای برنامه ریزی کنید حداقل نیم ساعت قبل از حرکت خود در این ایستکاه حضور داشته باشید. در کنار این بنا می توانید از تالار مشاهیر ورزشی نیوزلند نیز عکس های مورد نظر خود را بگیرید.

ایستگاه این قطار در سال 1906 افتتاح گردید و یکی از بزرگترین و پر رفت و آمدترین ایستگاه های قطار نیوزلند در صد سال گذشته بوده است.

اگر دوست دارید از سنگ های کروی موراکی عکاسی کنید یا از طبیعت خاص منطقه لذت ببرید می توانید از قطار دوندین به امارو استفاده کنید که در این منطقه دوساعت توقف دارد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۵
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی