راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۳۵ ب.ظ

۰

نکات کاربردی در سفر با قطار

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۳۵ ب.ظ

اگر صحبت از سفری امن و راحت باشد به طور حتم قطار یکی از اولین انتخاب‌ها خواهد بود. پس اگر برای سفر خود قطار را انتخاب کرده‌اید با بلیط قطار خریده‌اید و در آستانه سفر هستید، در ادامه با مِستر بلیط همراه باشید تا با نکاتی در سفر با قطار آشنا شوید و با رعایت آنها تجربه‌ای خاطره‌انگیز از سفر با قطار را کسب کنید. با راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار همراه باشید.

سفر با قطار 

همراه داشتن میان وعده

با اینکه در اکثر قطارها بوفه و رستوران وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم میان وعده سبکی در سفر خود با قطار به همراه داشته باشید، زیرا ممکن است با قیمت‌های گران خوراکی‌ها مواجه شوید و یا خوراکی مورد علاقه شما موجود نباشد. به ویژه اگر سفر شما بیشتر از 12 ساعت زمان می‌برد از بردن خوراکی و تنقلاتی مانند ساندوچی کوچک، آجیل و میوه غافل نشوید و لذت خوردن این خوراکی‌های خوشمزه همراه با تماشای منظره بیرون را از دست ندهید.

سفر با قطار 

پوشیدن لباس راحت

اگر سفر طولانی در پیش دارید حتما لباس راحت و آزادی بپوشید تا هنگام استراحت و نشستن زیاد، راحت باشید. همچنین به همراه داشتن کفش راحتی یا دمپایی را پیشنهاد می‌کنیم تا در رفت و آمد بین کوپه و واگن‌ها اذیت نشوید. با پوشیدن چند لباس روی هم می‌توانید به راحتی با توجه به دمای کوپه، خود را تنظیم کنید. در صورت گرم بودن لایه رویی لباس را دربیاورید و اگر سرد بود لایه دوم را بپوشید.

همراه داشتن دستمال مرطوب و دستمال توالت

از آنجایی که قطار همچون دیگر وسایل نقلیه عمومی حامل افراد مختلفی است، حتما قبل از میل کردن غذا یا میان وعده خود دست‌هایتان را بشویید یا از دستمال مرطوب استفاده کنید. ممکن است همه قطارها دستمال نداشته باشند؛ پس بهتر است بسته دستمال مرطوب و دستمال توالت همراه داشته باشید.

همراه داشتن پشتی صندلی و بالش گردنی

اگر با نشستن زیاد دچار کمر درد می‌شوید، یک پشتی صندلی به کمک شما خواهد آمد. همچنین برای خواب بهتر و بدون گردن درد، یک بالش گردنی، در سفر با قطار همراه خود داشته باشید.

فول شارژ سوار قطار شوید

اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک یا گیم‌های روی گوشی هستید، حتما قبل از سفر با قطار ، وسایل الکترونیکی خود را به طور کامل شارژ کنید و یا پاور بانک به همراه داشته باشید. زیرا ممکن است پورت برق در نزدیکی صندلی شما نباشد.

سرویس بهداشتی قطار

با اینکه در تمامی ایستگاه‌های قطار سرویس بهداشتی وجود دارد و هنگام توقف می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ اما اگر نگران جا ماندن از قطار هستید، از سرویس‌های بهداشتی داخل قطار استفاده کنید. معمولا سرویس‌های بهداشتی داخل قطار در ابتدا و انتهای هر واگن قرار دارند. در نظر داشته باشید که علامت سبز در ورودی سرویس بهداشتی علامت خالی بودن آن و رنگ قرمز نشان دهنده اشغال بودن آنها است. فراموش نکنید که در هنگام توقف قطار در ایستگاه‌ها، درب‌ سرویس‌های بهداشتی قفل می‌شود.

 گذراندن زمان در سفر با قطار

سفر با قطار 

اگر مسیر طولانی دارید حتما لوازم سرگرمی مورد علاقه خودتان را همراه داشته باشید تا از زمان طولانی سفر خسته و کلاقه نشوید. سفر با قطار بهترین فرصت برای مطالعه است؛ پس همراه داشتن کتاب و مجله مورد علاقه‌تان در این سفر مفید خواهد بود. دیدن فیلم و سریال در تبلت و گوشی یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید برای سرگرم شدن انجام دهید. قطار این فرصت را برایتان فراهم می‌کند تا در صورت خستگی از نشستن بر روی صندلی، در میان واگن‌ها قدم بزنید، که با این وجود لذت بردن از تماشای مناظر بیرون می‌تواند یک راه دیگر برای گذراندن زمان در سفر با قطار باشد.

انتخاب صندلی مناسب

اگر نسب به حرکت قطار حساس هستید و ممکن است در صورت نشستن در خلاف مسیر حرکت قطار حالتان بد شود، هنگام انتخاب صندلی دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

مِستر بلیط سفر خوشی را با قطار برای شما آرزو می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۲
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی