راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۲۱ ب.ظ

۰

بهترین قطارهای ایران را بشناسید!

چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۲۱ ب.ظ

انسان همیشه دوستدار راحتی است و چه بسا دوست دارد به گونه ای سفر کند که این راحتی را همراه با خود در طول مسیر سفر داشته باشد. بسیاری از افراد از روش های مختلفی که برای سفر وجود دارد سفر با قطار را به هر دلیلی انتخاب میکنند. 

لذا با انتخاب صحیح قطار مسافربری میتوانید این راحتی و امنیت را با خود داشته باشید. در ادامه میخواهیم به بررسی قطارهای لوکس ایران بپردازیم.

قطار 5 ستاره فدک:

این قطارها بهترین و لوکس ترین قطارهای ایران هستند که به هتل های 5 ستاره متحرک نیز معروف هستند و در مسیرهای تهران، شیراز، اهواز ، مشهد، قم، زنجان، قزوین و کرج تردد دارند. این قطارها با امکانات داخلی فوق العاده فضای مناسب و راحتی برای شما تا پایان سفر فراهم میکنند. هم چنین رستوران های این قطارها از بهترین رستوران ها در نوع خود هستند. هم چنین داخل این قطارها پذیرایی از افراد صورت میگیرد که تمامی این خدمات به صورت رایگان است. هم چنین برای افراد نیازمند به ویلچر از ایستگاه راه آهن تا پایان سفر ویلچر در نظر گرفته شده است. برای مسافرانی که تعدادشان بیشتر از دو نفر باشد هزینه ی اقامت یک شب در هتل در مشهد در نظر گرفته شده است.

قطار 5 ستاره زندگی:

یکی دیگر از قطارهای لوکس ایران قطار 5 ستاره زندگی است که دارای کوپه های 4 نفره است و برای سفرهای خانوادگی گزینه بسیار مناسبی به شمار میرود. این قطارها خدماتی برابر با سفرهای هوایی در اختیار مسافران قرار میدهند در حالیکه هزینه بلیط این قطارها پایین تر از بلیط هواپیما است. بلیط این قطارها همراه با عصرانه، شام و شام ویژه لاکچری به فروش میرسد. از جمله امکانات این قطارها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کوپه ھای ۴ نفره و مجھز به دو مانیتور ۱۸ اینچی برای تماشای برنامه ھای تلویزیون

سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با قابلیت انتخاب دعا، فیلم و موسیقی

سیستم تھویه ی مطبوع و مجھز به دو دریچه برای تنظیم دما و نور داخل کوپه

قابلیت اتصال به شبکه ی اینترنت داخلی قطار

سرو دسر و نوشیدنی خوش آمد گویی

استفاده از ظروف چینی لوکس برای سرو غذا

فروشگاه کوچک برای خرید یادگاری و ھدایا

کتابخانه ای کوچک با ۳۶ کتاب و قابلیت سفارش کتاب برای مطالعه

ارائه روزنامه و نشریات

سرویس بھداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف ھر واگن

جعبه کمک های اولیه

قطار غزال بنیاد وی آی پی:

این قطار نیز یکی دیگر از قطارهای لوکس ایران است که توسط شرکت های بنیاد، وانیا ریل و ریل سفر استفاده میشود. این قطارهای چینی از جمله قطارهای پر سرعت به شمار میروند. این قطارها نیز دارای امکاناتی رفاهی برای مسافران هستند که میتوان از آن جمله به سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن اشاره کرد هم چنین هر کوپه دارای پریز برق مجزا برای شارژ وسایل برقی مسافران است. هم چنین میتوانید از وسایل ارتباطی و آب سردکن و... موجود در واگن مهمانداران استفاده کنید. دو قطار دیگر به نام های سروش و پرستو نیز موجود هستند که قطار سروش تنها در مسیر مشهد قم فعال است.

قطارهای غزال بنیاد به صورت قطارهای 10 واگنی با ظرفیت هر کوپه 4 تخت است که در نتیجه ظرفیتی 40 نفره دارد.

و در نهایت نکات مهمی که در ارتباط با سفر با قطار وجود دارد این است که نباید با خود وسایل خطرناک و محترقه همراه داشته باشید هم چنین چمدان شما باید ابعاد 75 سانتی متر و حداکثر 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. برای حمل میزان بیشتری از بار باید به بخش باربری مراجعه کنید.

و در نهایت میتوانیم شرکت های حمل و نقل ریلی کشور را به صورت زیر معرفی کنیم:

شرکت حمل و نقل ریلی رجا

شرکت مهتاب سیر جم

شرکت وانیا ریل

شرکت جوپار

شرکت راه آهن شرقی بنیاد

شرکت نورالرضا

شرکت ریل ترابر سبا

شرکت ریل سیر کوثر

شرکت رعد تبریز

شرکت راه آهن حمل و نقل

شرکت ریل پردازنوآفرین 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۵
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی