راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۴۸ ب.ظ

۰

راهنمای داشتن سفری ارزان

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۴۸ ب.ظ

حرف از سفر کردن که می‌شود خیلی‌ها اولین چیزی به ذهنشان می‌رسد این است که پولش را از کجا بیاوریم، با این گرانی‌ها که دیگر نمی‌شود سفر کرد. خیلی‌ها با این فکر که هزینه ی رفت و برگشت و اقامت و خورد و خوراک از عهده‌ی هر کسی برنمی‌آید، از خیر سفر کردن می‌گذرند؛ غافل از اینکه با یک سری ترفندها چطور ارزان سفر کنیم ؟ و از سفر خود لذت ببریم. با راهنمای سفر با قطار و خرید بلیط قطار همراه باشید.

ارزان سفر کنیم 

هزینه‌ی حمل و نقل را چه کار کنیم؟

راه‌های زیادی برای حمل و نقل وجود دارد. یکی از آن‌ها استفاده از سامانه‌ی سفر اشتراکی است. اگر می‌خواهید از ماشین شخصی‌تان برای سفر استفاده کنید می‌توانید در یکی از سامانه‌های سفر اشتراکی برای خود همسفر پیدا کنید و با تقسیم کردن هزینه، ارزان‌تر سفر کنید. شاید همین همسفرها تبدیل به دوستان جدید شما شدند. برای سفر به شهر شاهرود می توانید از بلیط قطار مشهد شاهرود استفاده کنید.

اگر تمایل داشتید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید خرید بلیط قطار گزینۀ مناسبی برای یک سفر کم‌هزینه است. لذت بردن از مناظر در مسیر سفر بدون اینکه نیاز باشد رانندگی کنید از مزایای سفر با قطار و  خرید بلیط قطار است حتی اگر کمی دیرتر به مقصد برسید. اگر از مسیر سفر به اندازه‌ی مقصد لذت ببریم دیگر خودمان را ملزم نمی‌کنیم که یا با هواپیما سفر می‌کنم یا اصلاً سفر نمی‌کنم.

سفر کردن بدون ماشین شخصی به این معنی نیست که در مقصد باید همیشه از تاکسی‌های دربست برای جابه جایی درون شهری استفاده کنید. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری هم هزینه‌تان کمتر می‌شود و هم به جذابیت سفرتان اضافه می‌شود چون فرصت پیدا می‌کنید به مردم محلی نزدیک شوید و با آن‌ها معاشرت کنید.

با هزینه‌های سرسام آور هتل‌ها چه کنیم؟

هزینه‌ی اقامت هم یکی از مواردی است که خیلی‌ها را از سفر کردن منصرف می‌کند. ولی با ترفندهای اقامت ارزان این مانع بزرگ از سر راه برداشته می‌شود. یکی از گزینه‌های به صرفه استفاده از اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا اکولوژها در شهرهای مختلف است. امروزه تعداد این اقامتگاه‌ها رو به افزایش است و در بیشتر شهرها و حتی روستاها می‌توان به راحتی آن‌ها را پیدا کرد. این اقامتگاه‌ها معمولاً یک خانه‌ی بزرگ به سبک سنتی هستند که اتاق‌های مختلفی دارند و با قیمت مناسب می‌شود در آن‌ها اقامت کرد. اگر از فکر اقامت در یک هتل چند ستاره بیرون آمدید، از طریق جستجوی اینترنتی می‌توانید اقامتگاه بوم‌گردی دلخواهتان را پیدا کنید و قبل از سفر اتاقتان را رزرو کنید.

تصور کنید یک روز عصر که از گردش در شهر برگشته‌اید، در حیاطی دور حوض یک خانۀ سنتی می‌نشینید و با دیگر مسافران که ممکن است از شهرها و کشورهای مختلف آمده باشند چای می‌نوشید و گپ می‌زنید. چنین حس و حالی را شاید کمتر بتوان با اقامت در هتل تجربه کرد.با خرید بلیط اتوبوس سیر و سفر می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

ارزان سفر کنیم 

مدیریت سایر هزینه‌ها

برای خیلی‌ها سفر کردن بدون رفتن به رستوران‌های شیک و گران قیمت معنایی ندارد ولی برای عاشقان سفر مدیریت هزینه‌های خورد و خوراک حین سفر اهمیت زیادی دارد. اگر قرار باشد حین سفر غذای ساده‌تری بخورید ولی در عوض چند روز بیشتر در سفر باشید شما غذا را ترجیح می‌دهید یا سفر؟ برای کاهش هزینه‌ی خورد و خوراک بهترین راه این است که حین سفر غذا بپزید، از خانه با خودتان خوراکی ببرید، و غذاهای محلی را هم در غذاخوری‌های اصیل امتحان کنید. معمولاً این غذاخوری‌ها را می‌توان در بازار سنتی پیدا کرد، جایی که بازاری‌ها غذا می‌خورند و معمولاً هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت خوبی دارد. یکی دیگر از مزایای اقامت در اکولوژها این است که می توانید در آشپزخانه مثل خانۀ خودتان غذا بپزید.

از دیگر هزینه‌های سفر می‌توان به خرید سوغاتی اشاره کرد. خیلی‌ها عادت دارند که حتماً از مقصد سفرشان یادگاری بخرند و با خود به خانه ببرند. خریدن سوغاتی خوب است ولی قرار نیست بخش زیادی از هزینه‌های سفر را به آن اختصاص بدهیم. با خرید یک نماد کوچک و ساده که می‌تواند کار دست مردمان بومی منطقه باشد هم یادگاری نصیبمان می‌شود و هم به هنر بومی منطقه کمک کرده‌ایم. قرار نیست با خرید سوغاتی‌های زیاد و گران قیمت خودمان را از سفرهای بعدی محروم کنیم.با خرید بلیط اتوبوس اینترنتی می توانید در هرینه های خود تا حد بسیار زیادی صرفه جویی نمایید.

یادمان باشد اگر اولویت ما سفر کردن و دیدن مکان‌های بیشتر و آشنایی با فرهنگ‌های بیشتری است، لازم است هزینه‌ها را طوری مدیریت کنیم که روزهای بیشتری از سال را بتوانیم به سفر کردن بگذرانیم. اصلاً کار سختی نیست اگر بخواهیم ارزان سفر کنیم فقط کافی است از چهارچوب‌هایی که از قبل برای سفر کردن در ذهنمان ساخته‌ایم فاصله بگیریم و سبک سفرمان را تغییر بدهیم. البته منظور ما از اینکه ارزان سفر کنیم به این معنا نیست که در سفر سختی بکشیم اما لذت بردن از سفر نیز لزوماً به معنی اقامت در بهترین هتل‌ها و خوردن بهترین غذاها و سفر با هواپیما نیست.

در نهایت فراموش نکنیم برای اینکه بتوانیم ارزان سفر کنیم ، مسافرت خود را به فصل‌های غیرشلوغ سال موکول کنیم. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۸
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی